دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن:

 

بسیاری از افراد تصور اینکه سری بدون مو داشته باشند برایشان وحشتناک است به همین دلیل هر روز حجم موهای ریخته را به طور کامل بررسی می کنند و مراقب موهای جلوی سر و کنار شقیقه و اطراف پیشانی خود هستند این حساسیت با بالا رفتن سن نیز بیشتر می‌شود و افراد در سنین بالا به دنبال روشی برای کاهش حجم موهای از دست رفته و برگرداندن موهای از دست رفته هستند.

به همین دلیل پزشکان راه های متعددی برای درمان ریزش و پر کردن موها هستند ریزش مو در افراد مختلف دارای الگوهای متفاوتی است و ممکن است از قسمتهای مختلف سر شروع شود یکی از شایع‌ترین الگوهای ریزش مو در زنان و همچنین مردان ریزش موی جلوی سر از ریزش مو در منطقه سطح پیشانی را بزرگتر نشان می‌دهد و در زیبایی چهره می‌تواند تاثیرگذار باشد به همین دلیل افرادی که این نوع ریزش مبتلا می شود دوست دارد که هر چه سریعتر به درمان این بپردازند و نگرانی‌های در خصوص این مشکل را پایان دهند.

 

‌ علل ریزش مو در ناحیه جلوی سر

یکی از مهمترین قدم هایی که باید قبل از درمان مشکل از جمله ریزش موی جلوی سر برداشته شود پیدا کردن علت وقوع این مشکل از این موضوع به روند می‌تواند کمک کند و باعث می‌شود که پزشک روش موثری را نیز برای درمان شما ارائه دهد تشخیص درست و به موقع در زمانی که ریزش موهای جلوی سر شروع می شود از اهمیت خاصی برخوردار است.

این موضوع می‌تواند که قبل از اینکه حجم زیادی از موها از دست برود درمان آغاز شود و بدین ترتیب هزینه درمان نیز کاهش پیدا می‌کند موی افراد به طور خاص جلوی سر به دلیل های مختلفی میتواند از بین برود اهمیت پیدا کردن علت وقوع ریزش جلوی سر آنقدر زیاد است که تصمیم گرفتند.

در این خصوص در مقاله ای جداگانه به آن پرداخته ایم اینکه چرا با وجود همه اقدامات باز هم موهای جلوی سر می ریزد سوالی است که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است در ادامه این مطلب پاسخ دقیق و علمی به سوال شما می‌دهیم نکته مهمتر این است که تشخیص علت اصلی ریزش مو بر عهده پزشک متخصص است بنابراین بهتر است برای کشف علت و شروع درمان به کلینیک معتبری مراجعه کنید.

 

. کاهش وزن

یکی دیگر از اصلی ترین دلایل ریزش مو برای جلوی سر کاهش وزن است موهای جلوی سر نسبت به قسمت های دیگر فرصت دارند و آسیب پذیری بیشتری دارند به همین دلیل کمبود مواد مغذی و پروتئین می تواند روی آنها تاثیر بگذارد ریزش مو در اثر کاهش وزن به خصوص اگر شخص وزن خود را در زمان کوتاهی و به غیر اصولی از دست بدهد .

از شایع‌ترین دلایل ریزش مو از این موضوع به این دلیل است که کاهش وزن سریع و غیر اصولی باعث کم رسیدن مواد مغذی به پوست می شود و بنابراین موها شروع به ریزش می کنند در نتیجه موجب کمبود شدید مواد مغذی روبرو می شوند ریشه آنها کم کم سست می‌شود و ریزش مو آغاز می‌شود.

 

کلینیک زیبایی گرگان - دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

 

. رژیم های غذایی نامناسب

رژیم غذایی نامناسب نیز در فرآیند خونرسانی و اکسیژن رسانی به بافت پوست موثر است این موضوع به دلیل این است که با مصرف مداوم غذاهای چرب و شور و غلیظ می‌شود و رسوب در چربی در رگ‌ها باعث خونرسانی کمتر می‌شود بنابراین خون کافی به ریشه مو نمی رسد و کمبود مواد مغذی ناشی از این مشکل موجب ریزش مو میشود.

. کمبود آهن

یکی دیگر از اصلی ترین مواد مغذی برای رشد و دوام و استحکام آنها آهن است باید توجه داشته باشید که این مشکل از حتی بدون ابتلا کم خونی برای فرد به وجود آید و مصرف مواد مغذی حاوی آهن به استحکام مو و جلوگیری از ریزش آن کمک کننده است و مهم دیگری که باید گفت همانقدر که کمبود آهن برای موها و دیگر قسمت‌های بدن خطرناک است افزایش پیش از حد آن نیز خطر آفرین است بنابراین اگر احساس کردید جلوی سرطان در حال خالی شدن است به هیچ وجه از مصرف خودسرانه آهن را تجویز نکنید این قرص باید توسط متخصص و بستگی به شرایط شما تجویز شود.

. استرس

استرس می‌تواند نقش مهم و حیاتی در مشکلات بدن داشته باشد استرس زیاد و مداوم در دستگاه های مختلف بدن اختلال ایجاد می‌کند و آنها را به هم می‌زند و مشکلات زیادی برای سلامتی به وجود می‌آورد در مورد ریزش مو استرس می‌تواند باعث اختلال در فرآیند خونرسانی و ریشه مو و سوز شدن آن و کمبود مواد مغذی شود همچنین هورمون هایی که در اثر استرس ترشح می شود بر سلامتی مو بسیار مضر هستند این هورمون‌ها ریشه مو را آسیب‌پذیر می‌کند و باعث می‌شود موهای جلوی سر ریزش پیدا کنند و خالی شود.

شاید شما هم بخواهید بدانید:

کلینیک زیبایی گرگان - هفت کمبود رایج ویتامین ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

 هفت کمبود رایج ویتامین ها و مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

کلینیک زیبایی گرگان - مراقبت های بعد از هایفوتراپی

 مراقبت های بعد از هایفوتراپی

کلینیک زیبایی گرگان - دلایل بروز موخوره و راههای پیشگیری از آن

دلایل بروز موخوره و راههای پیشگیری از آن

کلینیک زیبایی گرگان - قیمت، مزایا و عوارض احتمالی رینوپلاستی

 قیمت، مزایا و عوارض احتمالی رینوپلاستی

 

. مشکلات یا تغییرات هورمونی در مردان

مشکلات و تغییرات هورمونی در مردان ممکن است دراین مختلفی داشته باشد و ریزش جلوی سر به دلیل تغییر هورمون ها در خانمها و هم در آقایان یکی از شایع ترین مشکلاتی است که باعث به وجود آمدن ریزش مو می شود این مشکلات بسیار گسترده است و برای پیدا کردن ریشه اصلی آن باید آزمایشهای زیادی انجام شود .

حل این مشکل تنها به حل مشکل ریزش مو در مردان کمک می کند بلکه با برطرف کردن آن بدنی سالم خواهید داشت نکته مهم دیگر که اگر ریزش موی جلوی سر به دلیل هورمون ایجاد شده باشد باید بلافاصله بعد از پیشگیری و حل آن پرداخت اما اگر تغییرات هورمونی دلیل ریزش موی جلوی سر باشد یا به تعادل رسیدن هورمون ها از بین رفته عامل تغییر دهنده مشکل مثلاً به صورت خود به خود حل می‌شود .

معمولاً ریشه مو به هورمون های مردانه حساس‌تر است و به همین دلیل است که ریزش موها کدر شایع تر است و معمولاً در سنین پایین نیز رخ می‌دهد افزایش هورمون مردانه در بدن مردان باعث می‌شود که ریزش موها به خصوص موهای جلوی سر شروع شود الگوی ریزش موی جلوی سر و و پیش رفتن یکی از شایع‌ترین روش‌های ریزش موی مردان است که معمولاً در پسران جوان نیز مشاهده می شود علت اصلی به وجود آمدن این مشکل هورمون‌ها هستند و بهتر است که با دیدن اولین نشانه های ریزش پیگیری شود.

 

کلینیک زیبایی گرگان - دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

. مشکلات یا تغییرات هورمونی در زنان

وجود برخی بیماری‌ها در زنان نیز باعث افزایش هورمون های مردانه در بدن آنها می‌شود و به همین موضوع باعث می‌شود که بالای آن دچار ریزش مو می شوند این مشکل معمولاً از سن ۴۰ سالگی به بالا رخ می‌دهد علاوه بر این مشکلات هورمونی در سنین نوجوانی و جوانی نیز باعث ریزش مو میشود.

یکی از اصلی ترین نشانه های مشکلات هورمونی در زنان اختلالات قاعدگی است که وجود اختلالات باعث ایجاد مشکلات متعددی در پوست و مو می‌شود بنابراین با پیگیری زودهنگام و انجام آزمایشات به سلامت بدن خود و موها اهمیت دهید ریزش موی جلوی سر به دلایل تغییر هورمونی در زنان شایع‌تر از مردان است تغییرات هورمونی در دوران بارداری تاثیر زیادی نیز در موها می گذارد و باعث سست شدن ریشه و ضعیف تر شدن موی جلوی سر می‌شود.

وسط پیشانی را خالی می‌کند این مشکل با بالا رفتن سن حاملگی شدید در می‌شود اما خبر خوش این است که بعد از زایمان و به تعادل رسیدن هورمون ها کم کم همه چیز سر جای خود برمی‌گردد و ریزش مو نیز قطع می‌شود البته شروع شیردهی بعد از بارداری نیز یکی از مشکلات بزرگی است که می‌تواند باعث نازک شدنمو می شود.

در دوران شیردهی تغییرات هورمونی شدید و در صورتی که خانم‌ها به تقویت مو نپردازند کمبود مواد مغذی نیز می‌تواند به تغییرات هورمونی اضافه شود پس باید در نظر داشته باشید که در دوران شیردهی مصرف مواد غذایی پرخاصیت به ویژه غذاهای حاوی آهن و پروتئین در برنامه غذایی قرار گیرد تا مشکلی برای بانوان حاصل نشود یکی دیگر از مراحلی که هورمونهای زنانه طی می کرده و تاثیر روی موها به خصوص موهای جلوی سر گذاشته یائسگی است.

معمولاً ریزش موی شدید در زنان بعد از ۴۰ سالگی خود را نشان می‌دهد و بخش اصلی موضوع بدن برای یائسگی و تغییرات هورمونی مربوط به آن از کاهش هورمون های استروژن در دوران یائسگی به شدت روی موها می تواند تاثیر بگذارد این موضوع به خصوص در سالهای ابتدایی از یائسگی که تغییرات هورمونی بسیار گسترده است و هورمون‌ها هنوز به تعادل رسیده اند بیشتر به چشم می آید ریزش موی جلو در اثر یائسگی نیز موقتی است و بعد از به تعادل رسیدن هورمون ها کم می شود و مشکل معمولاً ماندگاری ندارد.

 

کلینیک زیبایی گرگان - دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

. وراثت

ارثی بودن نیز یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایلی است که تحقیقات نشان می‌دهد که مردان معمولاً ریزش مو از خانواده مادری خود می‌توانند به ارث ببرند بنابراین در خانواده مادری اگر تعدادی که به واسطه ریزش موی جلوی سر و پیشانی زیاد باشد باید منتظر این گل گور ریزش باشید ابتدا توجه کنید که این قانون صددرصدی نیست اما تاثیرات زیادی می‌تواند روی موهای جلوی سر بگذارد در خانمها احتمال به ارث بردن ریزش مو در خانواده پدری و مادر یکسان است و علت اصلی به وراثت است.

. استفاده از مواد آرایشی نامرغوب

مواد آرایشی نامرغوب دشمن پوست و مو است، زمانی که شخص خود را آرایش می کند، از مواد آرایشی به موی جلوی سر می رسد در صورتی که مواد حاوی ترکیبات آسیب زننده به پوست و مو باشد می‌توان انتظار داشت که موهای جلوی سر فرد بعد از مدتی شروع به ریزش کند به خصوص اگر بعد از برگشت به خانه شخصی آرایش را پاک کند و روی صورت باقی بماند ماندن مواد آرایشی به همراه آلودگی های محیط بیرون می تواند موهای جلوی سر را دچار آسیب و ریزش کند.

. وجود برخی بیماری ها

معمولاً بیماری های خود ایمنی دیابت و انواع سرطان ها تاثیر زیادی می توانند در ریزش موها داشته باشند و آنها را نازک و شکننده کند این بیماری بر روی موهای جلوی سر که ذات نازکتر و ساز پرستند تاثیر بیشتری می گذارد در چنین مواردی کنترل بیماری به کمک می آید و ریزش را می‌تواند کمتر کند اما با توجه به اینکه این بیماری معمولاً تا آخر عمر باقی می‌ماند نمی‌توان انتظار داشت که روش درمانی مناسبی برای رشد مجدد موها تعیین کرد.

. عدم مراقبت صحیح از موها

استفاده از شامپوهایی که با نوع مو سازگاری ندارد از دلایل ریزش مو هستند به عنوان مثال اگر فرد موهای خشک دارد باید شامپویی استفاده کند که باعث خشکی بیشتر مهار نشود ا این کار تنها هیزم به آتش ریزش موها میریزد و با از بین بردن سلول های تولید کننده فولیکول مو کمک زیادی کرده است علاوه بر این اگر ما در برابر آلودگی‌های محیطی مراقبت نشود و با خشونت شود ریزش موی جلوی سر افزایش پیدا می‌کند و منجر به کچلی می‌شود.

 

کلینیک زیبایی گرگان - دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

 

. مشکلات مربوط به پوست سر

گاهی مشکل ریزش مو به سلول های مو و ساقه ریشه ربط ندارد و این پوست سر است که باعث به وجود آمدن این مشکلات می‌شود این علت در افرادی که پوست خشک یا چرب دارند بیشتر مشاهده می‌شود و با برطرف کردن مشکلات بزرگ می توان از ریزش مو جلوگیری کرد.

به عنوان مثال افرادی که پوست خشک دارند باید از شامپوهای مخصوص پوست خشک استفاده کند و پوست سر خود را با روغن ها و کرم های گیاهی ماساژ دهد افراد دارای پوست چرب نیز باید شامپوهای مناسب را استفاده کنند و برای کاهش مصرف غذاهای چرب تعادل را حفظ کند تا سلول ها دچار مشکل نشود.

 

. راهکار های کلینیکی درمان ریزش مو جلوی سر

بعد از اینکه از دلایل ریزش موی جلوی مطلع شدید نوبت آن می رسد که آن را درمان کنید، قبل از اینکه راهکار درمان را برای موهای خود به کار بگیرد باید به پزشک متخصصی مراجعه کند تا بهترین روش را به او پیشنهاد دهد پزشکی حاضر در کلینیک زیبایی گرگان با انجام آزمایشات مختلف و همچنین بررسی شرایط بیمار دلایل ریزش مو را تشخیص می دهد و بر همین اساس راهکار درمانی موثری را معرفی می‌کنند .

معمولاً راهکارهای کلینیکی برای درمان موارد شدید ریزش مو پیشنهاد می‌شود البته اگر قصد دارید سریعتر به نتیجه برسید و نتیجه طبیعی و دائمی باشد ، از راهکارهای کلینیکی درمان ریزش مو استفاده کنید خوشبختانه روش های کلینیکی به کاهش عوارض و رسیدن به نتیجه دلخواه به شما کمک می کند در ادامه این بخش تعدادی از روش‌های محبوب کلینیکی برای جلوگیری از ریزش موی جلوی سر را معرفی می کنیم.

 

. کاشت مو

کاشت موی یکی از راه‌های دائمی برای درمان ریزش مو در نقطه هایی از سر از نتایج این روش طبیعی بوده و دقیقاً شبیه موهای اصلی فرد می‌شود چرا که موهای کاشته شده از قسمت‌های دیگر بدن برداشته می‌شود پزشک برای انتخاب بانک موی مناسب فرد را از نظر ویژگی مو در ناحیه مورد نظر بررسی می‌کنند .

معمولاً نواحی نزدیک به سر به عنوان بانک مورد انتخاب قرار می‌گیرد تا بعد از رشد هیچ تفاوتی میان موهای اصلی و کشته شده وجود نداشته باشد به همین منظور پزشک قبل از جلسه کاشت مو مشاوره متعددی با بیمار برگزار می‌کند در طول این جلسه انتظارات بیمار مشخص می‌شود و پزشک به شرح کامل روش ها و شرایط و انتظارات و همچنین نتایج واقعی نزدیک‌تر می‌شود در حوزه عمل پزشک باید ناحیه بانک مو را به طور کامل استریل کند و از مواد بی حسی استفاده کند .

بعد از آنکه با استفاده از تکنیک مربوط به روش انتخابی گراف تایم را برمی دارد و برای انجام کاشت آماده می شود اکنون باید ناحیه جلوی سر مطابق انتظار بیماری را الگویی که از قبل برای تعیین شده آماده شود این مرحله نیز شامل بی حس کردن مشخص کردن نواحی کاش است و در مرحله آخر گرافی تابا تکنیک مربوط به روش انتخابی در محل مورد نظر قرار می‌گیرد.

توجه کنید که عمل کاشت مو عمل طولانی بوده و ممکن است بین ۳ تا ۸ ساعت زمان ببرد بعد از انجام این عمل بیمار نیاز به همراه دارد که به خانه برود چرا که داروی بی‌حسی روی بینایی یا سطح هوشیاری می تواند تاثیر بگذارد می‌توانید برای کاهش تورم در نواحی نزدیک به محل کاشت از کمپرس سرد استفاده کنید ۳ روز بعد از عمل می توانید به حمام بروید البته شرایطی که موها را با ملایمت کافی و با استفاده از دوش  های متحرک و فشار کم بشویید.

. استفاده از داروهای ضد ریزش مو

پزشکان معمولاً مصرف داروهای ضد ریزش مو را به افرادی توصیه می کنند که ریزش موها ی آنها حاد نیست این داروها با تقویت فولیکول های مو و تنظیم چربی سر به حفظ سلامت گرافتهای مو و استحکام آنها کمک می کند .

بعضی از داروهای ضد ریزش مو به صورت بدون نسخه نیز در داروخانه ها وجود دارد اما مسئله این است که تا زمانی که علت اصلی ریزش موی جلوی سر مشخص نشده نمی توان دارویی استفاده کرد چرا که باید ابتدا به نیاز به رفع دلیل ریزش مو و سپس به درمان آن پرداخته شود تا فیناستراید و ماینوکسیدیل از معروف‌ترین دوره های داروهای ریزش مو هستند به همین دلیل می تواند راهکار مناسبی برای حل مشکل ریزش موی سر باشد.

این دارو به صورت محلول غلیظ تولید و به بازار عرضه می شود به رتبه مورد نیاز با توجه به مشکل مو گسترش ریزش توسط متخصص مشخص میشود فیناستراید یک داروی مفید برای کنترل آلوپسی اندروژنیک است که چند ماه می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای به جا بگذارد این دارو علاوه بر متوقف کردن ریزش مو و افزایش آن نیز کمک می‌کند .

داروهای دیگری مانند شامپوی کتوکونازول داروی ضد آندروژن اسپیرونولاکتون و کورتیکو اسید  وجود دارند که می‌توانند دلایل مختلف ریزش جلوی سر را کاهش دهند بعضی از انواع داروها مانند داروهای کنترل یائسگی نیز که باعث ریزش مو ناشی از مشکلات هورمونی است می‌تواند کمک کننده باشد داروهای مقابله با عفونت های قارچی نیز موثر هستند.

توجه داشته باشید که مدت زمان اثر گذاری داروهای ضد ریزش در افراد متفاوت بوده و این موضوع به دلیل تفاوت در جنس موها دلیل ریزش و شرایط زندگی بستگی دارد حتی اگر قبلا از این دارو استفاده کرده اید و نتیجه ها را دیدید برای دامنه شروع باید با پزشک مشورت داشته باشید.

کلینیک زیبایی گرگان - دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

. مزوتراپی مو

یکی از روش‌های دیگر برای درمان ریزش مو مزوتراپی در این روش از تقویت پوست سر و سلول ها باعث جلوگیری از ریزش میشود در این روش انواع مواد تقویتی مانند عصاره گیاهان داروهای درمان ریزش مو با ویتامین ها پروتئین ها و آنها تقویت کننده با هم ترکیب می شوند و توسط سرنگ‌های مخصوص به پوسته سر دریغ می شود این مواد مغذی در لایه میانی پوست قرار می‌گیرد و با تحریک سلول و تولید کلاژن و تقویت ریشه های مو و استحکام را بعد جلوگیری از ریزش مو را برطرف میکند .

مزوتراپی مو برای درمان آلوپسی های مختلف مانند تلوژن افلوویوم ریزش موی ناشی از استرس مشکلات مربوط به ساقه مو و ریزش موی سکه ای و همچنین کاهش سرعت رشد استفاده می شود روش درمانی با خون رسانی به پوست و تنظیم چربی سطح آن به بهتر شدن و تقویت مو کمک می کند .

همچنین مزوتراپی را می‌توان به عنوان یکی از روش های مکمل برای کاشت مو در نظر گرفته با انجام این روش درمانی بلافاصله و بعد از کاشت مو گردش خون در پوست و درمان ورم و عوارض ناشی از کاشت و زخم ها و اثرگذاری بهتر می‌شود برای درمان ریزش مو با استفاده از مزوتراپی حداقل ۴ تا ۶ جلسه درمان نیاز است .

در طول این جلسات شخص شاهد کاهش چشمگیری جهت جلوگیری از ریزش مو و متوقف شدن آن خواهد شد از جلسه سوم چربی پوست سر به تعادل می‌رسد و نیاز شستشوی روزانه نیز ندارد تجربه نشان می‌دهد که سه ماه بعد از مزوتراپی رشد مجدد موها آغاز می‌شود و مدتی بعد کاملاً ریزش برطرف می‌شود.

 

راهکار های خانگی درمان ریزش موی جلوی سر

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که قبل از امتحان روش های کلینیکی خودشان دست به کار شوند و از روش های قدیمی برای درمان ریزش مو استفاده کند این موضوع بیشتر به دلیل هزینه این روش و بی خطر بودن آنهاست.

اما مسئله اینجا است که روش های خانگی بیشتر از اینکه برای درمان ریزش مو باشد راهی برای جلوگیری از آن است به همین دلیل پزشکان استفاده آنها را برای افرادی که علت دیزیچه موهای آنها ارثی و یا مشکلات هورمونی و برخی بیماری‌ها است پیشنهاد نمی دهد در حال روش های خانگی بی خطر هستند و می‌توانند از آنها برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش باشد.

موضوعی که ما در این مقاله معرفی کردیم ارزانترین هستند و شما می توانید با استفاده از معمولی ترین وسایلی که در خانه دارید آنها را درست کنید و از موهای خود به خوبی مراقبت کنید در ادامه این بخش تعدادی از موثرترین ماسک‌های خانگی که می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند را به شما معرفی می کنیم.

 

. ماساژ موها با استفاده از روغن های گیاهی

روغن نارگیل، ماهی، جنسینگ و شمعدانی روغن های موثر برای موها است که به تقویت ریشه مو کمک زیادی می‌کنند روغن تراپی مو نیم یا یک ساعت قبل از حمام باعث تقویت موها و می شود توجه داشته باشید که ماساژ موها با روغن باید با ملایمت انجام گیرد این کار را با نوک انگشتان به آرامی انجام دهید و به هیچ وجه به پوست سرخ را وارد نکنید.

برای روغن تراپی مورد نیاز به داشتن همه روغن ها نیست حتی می توانید با یک نوع از این روغن ها این کار را انجام دهید افرادی که پوست سر چرب دارند بهتر است در استفاده از این روش احتیاط لازم را داشته باشد.

در واقع این افراد باید با مشورت پزشک روغن تراپی را شروع کند و قبل از استفاده از روغن چرب پوست خود را به تعادل برساند چراکه در افراد بام‌های تر تجمع چربی در روز ۹ با یکی از دلایل ریزش مو از و استفاده از روغن های گیاهی برای ماساژ سر باعث افزایش چربی و ریزش موی بیشتر می‌شود که دیگر که در مورد روغن تراپی باید اشاره کرد که موهای خود را با شامپوی مناسب بشویید تا روغن ها به طور کامل از پوست سر پاک شود.

. استفاده از آلو ئه ورا

ژل موجود در گیاه آلوورا برای سلامتی پوست بسیار مفید است این جرم می تواند به صورت مستقیم روی پوست سر قرار گیرد و آن را با کمی آب لیموی تازه و روغن نارگیل نیز می توانید ترکیب کنید و روی موهای خود ماساژ دهید ژله آلوورا با تقویت ریشه مو باعث رشد بهتر و جلوگیری از ریزش مو می شود این موضوع به دلیل افزایش گردش خون در این ناحیه است آلوورا همچنین به پاکسازی پوست سر اثرات چربی نامطلوب می پردازد و به نرمی و لطافت مو کمک زیادی می‌کند.

. آبلیموی تازه

لیموترش یک ماده غذایی واقعی برای سلامت مو ریشه موها است موهای جلوی سر و نازک شدن آنها می‌تواند با آبلیمو تقویت شود شما می توانید چند قطره آب لیمو را جلوی موهای خود بریزید و پس از مدتی شاهد توقف ریزش و حتی رشد مجدد شوید .

این موضوع به دلیل این است که لیموترش با تحریک فولیکول های مو بهبود گردش خون در این ناحیه باعث تقویت مو میشود و درمان مناسبی برای تغییرPH پوست سر و از بین بردن شوره و درمان قارچ های فقر نیز موثر است به همین دلیل هم هست که می تواند راه مناسب و قابل اعتمادی برای درمان موهای جلوی سر باشد.

 

پاسخ به پرسش های متداول توسط پزشک متخصص

. آیا سفت بستن مو از دلایل ریزش مو ی جلو سر است؟

بله سفت شدن موها به مدت طولانی می تواند یکی از دلایل ریزش موهای جلوی سر باشد پزشکان معتقدند که کشیدن بیش از حد موها و سفت بستن به صورت مداوم در طول روز و حتی در شب باعث سست شدن ریشه و آسیب دیدن آنها می‌شود فشار آورده شدن به ریشه مو در این حالت به صورت ریزش موی جلوی سر خود را نشان می دهد.

معمولاً در افرادی که ریزش موی جلوی سر در اثر سفت بستن ایجاد می‌شود با کوتاه کردن موها و تغییر حالت می تواند آن را اصلاح کرد البته این موضوع در باره افراد جوان سقط میکند که سلول‌های بدن آنها در زمان کوتاهی تامین می شود اما در افراد مسن این مشکل به عنوان یک مشکل دائمی باقی می ماند و تنها راهکار استفاده از روش‌های پزشکی است.

. آیا خانم ها از ریزش موی جلوی سر مصون هستند؟

ریزش موی جلوی سر یکی از شایع‌ترین الگوهای ریزش موی مردان از این موضوع معمولاً با خالی شدن و کم پشت شدن موهای جلو به اطراف شروع می شود و کم کم رو به عقب می‌رود و باعث ایجاد توضیح نعل اسبی در مردان می شود .

این موضوع به این معنا نیست که خانم ها هرگز دچار ریزش نمی شوند و آن را تجربه نمی‌کند حدود یک سوم خانم ها با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم کنند که این میان تعداد زیادی از آنها از ریزش موی جلوی سر شکایت دارد در خانم ها ی مشکل به دلیل افزایش هورمون های مردانه در بدن آنها به خصوص بعد از یائسگی ایجاد می‌شود.

. آیا راهکاری برای جلوگیری از ریزش موهای جلوی سر وجود دارد؟

معمولاً ریزش موی جلوی سر به دلایل ارثی و وجود مشکلات هورمونی یا بیماری اتفاق می‌افتد و قابل جلوگیری نیست اما در مواردی عوامل ایجاد کننده ریزش را می توان از بین برد به عنوان مثال اصلاح سبک زندگی برای رژیم غذایی استفاده نکردن از مواد آرایشی و مراقبتی نامرغوب در تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن می تواند تاثیر داشته باشد.

رفتار ملایم با موها و آرام شانه زدن و بستن آنها به نحوی که جلوی سر محافظت شود علاوه بر این اقدامات به موقع در زمان مشاهده اولین نشانه های ریزش مو جلوی سر می توانید باعث درمان آن در مراحل اولیه و پیش جلوگیری از پیشرفت آن شود.

.آیا استفاده از روش های خانگی برای جلوگیری و درمان ریزش موهای جلوی سر مناسب است؟

روش های خانگی برای درمان مشکلات تخفیف پوست و مورد استفاده قرار می‌گیرد و جلوی پیشرفت ریزش مو را میگیرد اما در مواردی که مشکل ریزش مو جلوی سر به دلیل ارثی و مسائل هورمونی باشد نمی‌تواند راه درمان مناسبی باشد این موارد باید حتماً به پزشک مراجعه شود تا ضمن تشخیص مشکلات زمینه به برطرف کردن آنها راه درمان مناسبی را به شما ارائه دهد.

 

برای یافتن علت ریزش موهای جلوی سر و درمان آن به کجا مراجعه کنم؟

پیدا کردن درست و دقیق علت ریزش مو نیمه راه را برای شما طی می‌کند به همین دلیل اگر مشکل دست و پنجه نرم می کنید حتما به یک کلینیک معتبر با پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنید پیشنهاد ما به شما کلینیک زیبایی گرگان است این کلینیک را می توان به عنوان یکی از بهترین کلینیک های پوست و مو معرفی کرد.

در اولین جلسه مراجعه به پزشک متخصص به طور کامل شما را مورد معاینه قرار می‌دهد و با بررسی سوابق پزشکی خانوادگی دلایل ریزش مو را مشخص می‌کند البته ممکن است تشخیص دقیق علت به تعداد جلسات بیشتری نیز نیاز باشد بعد از طی شدن این جلسات پزشک بهترین راه درمان را به شما پیشنهاد می دهد و با استفاده از به روزترین روش ها و دستگاه ها موهایت در صفحه شما را برمی‌گرداند.

در کلینیک زیبایی گرگان انواع روشهای کاشت مو با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت توسط بهترین پزشک آن صورت می‌گیرد

همانطور که در این مقاله ذکر کردیم مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی نسبتاً جدیدی است که می‌توان به همراه دیگر روش های درمانی برای تقویت مو استفاده کرد که تاثیرات خوبی روی مو می گذارد مزوتراپی به طیف وسیعی از درمان های تزریقی گفته می‌شود که کاربردهای بسیاری دارد و افراد مختلف می توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

 

کاربرد و درمان مزوتراپی

مزوتراپی نوعی تزریق زیر جلدی و یا زیر پوستی است که بستگی به نوع دارو و موادی دارد که کاربردهای مختلفی نیز دارد از جمله کاربردهای مزوتراپی را می‌توان به درمان سلولیت از بین بردن چربی های موضعی جلوگیری از ریزش مو و درمان آلوپسی درمان چربی سر جوانسازی پوست و برطرف کردن چین و چروک و سفت کردن پوست و لیفت آن درمان لکه های پوستی اصلاح انحنای سطحی بر طرف کردن جای زخم و اسکار و همچنین قطع ریزش موهای جلوی سر از کاربرد و مزایای مزوتراپی است.

همچنین روش درمانی سرپایی بدون نیاز به بیهوشی و بستری و خونریزی انجام می‌گیرد و فرد می‌تواند بعد از پایان درمان به کار روزمره خود بپردازد و نیاز به مراقبت های خاص و ویژه نیز ندارد از مزوتراپی به عنوان یکی از آسانترین و بهینه ترین روش های درمانی می توان نام برد.

 

کاندیدای مناسب مزوتراپی

به جز آلوپسی اندروژنی انواع دیگری از ریزش مو نیز وجود دارد که مزوتراپی می تواند به راحتی آن را درمان کند اگر به هر یک از انواع آلوپسی مبتلا هستید مزوتراپی روش درمانی مناسبی برای شما می باشد از جمله آلوپسی هایی مانند تلوژن افلوویوم که ناشی از استرس در بدن به وجود می آید مزوتراپی درمان بسیار خوبی برای برطرف کردن این مشکل است و به شکل موثری می تواند آن را درمان کند .

مشکلات ساقه مو اگر ساقه مو به هر دلیلی آسیب‌دیده مزوتراپی می تواند یکی از موثرترین روش‌ها باشد که اثرات این روش افزایش رشد موها و همچنین حفظ سلامت فولیکولهای مو است آلوپسی آره آتا نیز با مزوتراپی می تواند درمان موثری داشته باشد.

اگر ریزش موی سکه ای دارید احتمالاً کاندیدای مناسبی به مزوتراپی هستید کاهش سرعت رشد اگر به هر دلیلی سرعت موهای شما کم شده پس شما می توانید از مزوتراپی به عنوان روش درمانی موثری استفاده کنید .

اگر همچنین دچار ریزش موی جلوی سر هستید و از این بابت نگران هستید مزوتراپی روش درمانی موثر برای تقویت و جلوگیری از شکنندگی مو از که می توانید از آن بهره مند شوید در کلینیک زیبایی گرگان انواع خدمات زیبایی پوست و مو زیر نظر متخصصین کلینیک صورت می گیرد.

کلینیک زیبایی گرگان - دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

. اثرات و فواید مزوتراپی

مزوتراپی برای لایه های مختلف پوست ماننده اپیدرم لایه میانی و بافت پیوندی و همچنین سیستم گردش خون و ایمنی و سیستم عصبی می‌تواند تاثیرگذار باشد برای بسیاری از انواع آلوپسی مزوتراپی درمان موثر و اثبات شده است اثرات بر نتایج مزوتراپی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد

. بهبود خونرسانی در فرمول بسیاری از محلول های مزوتراپی داروهای اتساع دهنده اروپا وجود دارد که موجب افزایش گردش خون می شود

.. غذا رسانی به بافت و فولیکول ها ترکیبات داروی طور تزریقی مزوتراپی که از انواع ویتامین ها و مواد معدنی از می تواند به بافت غذا رسانی کند

. جلوگیری از تحلیل رفتن فولیکول ها باعث افزایش قدرت و بهبود حالت موها می شود و از تحلیل رفتن و ریزش مو به طور شگفت انگیزی جلوگیری می کند

. بهبود اثرات سایر روش های درمانی مزوتراپی می توان روش درمانی و مکمل برای درمان ریزش مو تزریقات استروئیدها مراقبت های عمومی مو و غیره باشد همچنین مفید برای بهبود نتایج کاشت مو قبل بلافاصله بعد از کاشت و مدتی بعد از کاشت است.

 

مراحل مزوتراپی مو

آماده شدن برای درمان شب قبل یا صبح روز ملاله باید موها را به خوبی بشویید چند روز قبل از مزوتراپی داروهایی مانند آسپیرین و ضد التهاب پا را استفاده نکنید همچنین اگر داروی ضد انعقادی یا رقیق کننده استفاده می کنید حتماً در مورد آنها با پزشک مشورت داشته باشید از مواد تقویت کننده و داروهای مراقب مو هم ۲۴ ساعت قبل از درمان استفاده نکنید برای مزوتراپی مو بر خلاف دیگر روشها نیازی به ضد عفونی کردن پوست سر نیست اگر روی پوست زخم و عفونت وجود دارد می توان از الکل ۷۰ درصد یا بتادین برای ضد عفونی استفاده کرد.

.در جلسه درمانی در دقیقه مزوتراپی با استفاده از سوزن های مشابه به انسولین یا به دستی و یا توسط دستگاه‌های به نامه مزوگان صورت می‌گیرد که تزریقات به شکل دستی و یا استفاده از دستگاه به انتخاب پزشک بستگی دارد ولی هر دو روش مناسب هستند.

. دارورسانی و تغذیه سوزن تا حدود یک میلیمتر به پوست نفوذ می کند و محلول را مستقیم به درون لایه های میانی تزریق می‌کند در محلول مزوتراپی که حاوی آمینو اسیدها ویتامین ها ماینوکسیدیل داروهای مهار کننده هورمون های اندروژنی و فاکتورهای رشد مختلف است این مواد باعث قدرت موها و جان گرفتن فولیکولها میشود.

.  آسیب های مفید دیگری که در مزوتراپی شاهد آن هستیم اثرات درمانی فوق العاده است برس های بسیار کوچک توسط سوزن ایجاد می شود آسیب های جزئی به پوست می رساند که فرایند ترمیمی پوست به کار می افتد در طی این فرآیند فاکتورهای رشد و ترمیمی بسیاری در فضای بافتی آزاد می‌شوند و رگ‌های خونی جدیدی شروع به کار می‌کند و همچنین کلاژن سازی تحریک می شود همین رخ داد باعث بهبود کیفیت مو تحریک می شود و سپس آسیب های جزئی سوزن مزوتراپی درمان میشود.

 

مراقبت های قبل از مزوتراپی

. ۲۴ ساعت قبل از اقدام به مزوتراپی از مصرف داروهای تقویت کننده مواد آرایشی و حالت دهنده استفاده نکنید

. قبل از مراجعه به کلینیک مه آرا بشوید ولی از مواد نرم کننده بر روی پوست استفاده نکنید

. یک هفته قبل از درمان از مصرف ت و قلیان پرهیز کنید مصرف این گونه مواد می‌تواند در روند بهبودی تاثیرگذار باشند همچنین مصرف این مواد باعث نرسیدن مواد مغذی و اکسیژن به بافت پوست و مو می‌شود و می‌توان آن را به عنوان یکی از علتهای ریزش مو به‌شمار برد

. شب قبل از درمان به اندازه کافی استراحت داشته باشید و از استرس دوری کنید این روش درمانی بسیار آسان است و بدون هیچ مشکلی برای شما انجام میگیرد

. اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می کنید حتما در جلسات مشاوره با پزشک خود این موضوع را بیان کنید.

 

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

. تا ۲۴ ساعت بعد از جلسه درمانی از ماینوکسیدیل داروهای تقویت مواد آرایشی و حالت دهنده استفاده نکنید

. ۲۸ ساعت بعد از مزوتراپی در دوران شوروی دوش نگیرید از روز سوم می توانید حمام بروید و هفته اول بیش از ۱۵ دقیقه بیشتر در حمام کنید و از آب زیاد گرم استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث کبودی شود

. تا ۱۰ روز بعد از جلسه درمانی ورزش نکنید ورزش باعث تعریق بدن و خروج معلول مزوتراپی از پوست میشود

. آب و مایعات فراوان بنوشید

. اگر روی پوست سر برآمدگی مشاهده کردید احتمالاً به این معنا از چه نسبت به محلول حساس بوده در این صورت به کلینیک مراجعه کنید و یا تماس بگیرید

.تا ۲۴ ساعت از مصرف داروهای ضد التهابی مانند آسپیرین و ایبوپروفن و ویتامینهای خودداری کنید مصرف استامینوفن بلامانع است.

 

. تعداد جلسات مزوتراپی مو

تعداد جلسات و برنامه درمانی کاملاً به شرایط فردی بستگی دارد تعداد جلسات مزوتراپی‌مو بین ۸ تا ۱۵ جلسه متغیر از مثلاً یکی از برنامه‌های درمانی به این صورت است که یک بار در هفته برای یک ماه اول سپس دو هفته یکبار برای یک ماه و در نهایت ماهی یک بار ،در دو ماه بعدی به مراجعه کننده اطلاع داده میشود.

در این حالت به طور کلی هر جلسه درمان می توانید دریافت کنید البته تعداد جلسات توسط پزشک متخصص بعد از معاینه و مشاوره ما شما مشخص می شود جهت اطلاع گرفتن از تعداد جلسات می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی گرگان معاینه و مشاوره توسط پزشک متخصصین کلینیک از تعداد جلسات اطلاع کافی به دست آورید و به انجام این درمان در این کلینیک به پردازید و از نتایج فوق‌العاده آن لذت ببرید.

 

هزینه مزوتراپی مو

هزینه مزوتراپی مو در کلینیک زیبایی گرگان بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله تعداد جلسات درمانی دوز داروی تزریقی در ترکیب محلول مزوتراپی و مواردی از این دسته است در جلسه مشاوره تمامی نکات مهم برای شما توضیح داده می شود و پزشک با معاینه پوست شما تعداد جلسات تزریق و هزینه را به شما اعلام می کند.

جهت اطلاع گرفتن از هزینه‌های مربوط به کلینیک زیبایی گرگان با این کلینیک تماس می توانید بگیرید و نسبت به هزینه و تخفیفات روزانه توسط مشاوران و کارشناسان حرفه ای اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورید.

 

عوارض و خطرات مزوتراپی

مزوتراپی باعث هیچ‌گونه درد و مشکلی نمی شود اگر از سوزن ها می‌ترسید می توانید از دستگاه‌های بدون سوزن تزریق انجام دهید البته باید بدانید که تاثیر کمتری دارد درون محلول مزوتراپی از داروی بی حس کننده استفاده می شود اما اگر استانه درد شما پایین است می توانید از داروهای بی حسی موضعی استفاده کنید .

گاهی پوست سر دچار التهاب و ناحیه تحت درمان به مزوتراپی واکنشی نشان می دهد این عارضه نادر است و معمولاً خیلی زود می تواند برطرف شود در صورت نیاز  یک ترکیب محلول مزوتراپی را تغییر می دهد تا پوست دچار واکنش منفی نشود در مزوتراپی مو تاکنون شاهد عوارض عمومی و آسیب های خفیف و حاد نبوده ایم.

به طور کلی مزوتراپی یکی از موثرترین، ایمن ترین و آسان ترین روش های درمان ریزش مو است که تمام افرادی که می‌خواهند به تقویت و جوانسازی مو بپردازند از آن استفاده کنند در کلینیک زیبایی گرگان انواع خدمات زیبایی پوست و مو توسط متخصص باتجربه این کلینیک انجام می‌گیرد.

 

. دوره نقاهت مزوتراپی

مزوتراپی به عنوان یکی از روش های آسان و ایمن و موثر برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو است که دوره نقاهت و ریکاوری طولانی مدتی ندارد و بعد از پایان درمان فرد می‌تواند به کار روزمره خود بپردازد و فقط کافی است که به توصیه های ارائه شده توسط متخصص به خوبی توجه کند و به آن عمل کند تا از عوارض احتمالی این روش درمان جلوگیری کند.

البته باید توجه داشته باشید که برای نداشتن دوره نقاهت و عوارض باید حتماً در کلینیک معتبر و توسط متخصصین روش درمانی صورت گیرد تا اثرات و نتایج آن به طور فوق‌العاده ایم باعث رفع مشکلات مو و تقویت آنها شود و شما را به نتیجه عالی و دلخواه برساند شما می توانید در کلینیک زیبایی گرگان زیر نظر متخصص باتجربه و حرفه‌‌ای این کلینیک با انجام این درمان بپردازد دید و از نتایج آن لذت ببرید.

 

نتیجه گیری

بسیاری از افراد تصور اینکه موی سر آنها شروع به ریزش کند یک کابوس وحشتناک است و به همین دلیل هر روز حجم موهای ریخته را بررسی می کنند و مراقب مرزهای موهای خود هستند ممکن از جلوی سر کناری شقیقه ها و اطراف پیشانی دچار ریزش شود که با افزایش سن می‌تواند گسترش پیدا کند و افراد در سنین بالا به دلیل راهکار برای کاهش حجم مایع ریخته به دنبال روش درمانی مناسبی هستند.

امروزه روش‌ها و درمان‌های مناسبی برای جلوگیری از ریزش و قطع مو وجود دارد روش های خانگی و همچنین کلینیکی می تواند شما را به تقویت موها و بازگشت موهای از دست رفته کمک کند البته قبل از اقدام به انتخاب روش باید علت اصلی ریزش مو را پیدا کنید تا بتوانید بهترین درمان را برای آن در نظر بگیرید شما می توانید .

با مراجعه به کلینیک زیبایی گرگان مشاوره و معاینه توسط پزشک متخصص علت ریزش موهای جلوی سر را پیدا کنید و راه درمانی مناسبی را پزشکان کلینیک به شما توصیه می‌کند و با انجام این راه درمان می توانید بار دیگر زیبایی و شادابی را به موهای خود بازگردانید.

 

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی گرگان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

کلینیک زیبایی گرگان - دلایل ریزش موی جلوی سر و راهکارهای درمان آن

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

17910111450

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 16 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicgorgan

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی گرگان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicgorgaan.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicgorgaan.ir/l5j7

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinicgorgaan.ir

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinicgorgaan

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org/wiki/User:clinicgorgaan

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

ماندگاری عمل تنگی واژن
بازسازی و ترمیم پوست با تزریق مزوژل
آیا می توان بدون جراحی بینی را کوچک کرد؟
بلفاروپلاستی همزمان با لیفت شقیقه
عمل لابیا کردم پشیمونم
مزایای هیدروفیشیال

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران کلینیک زیبایی پوست و مو گرگان
  • 09120043630-01791011145
  • info@clinicgorgaan.ir